25 September 2022

Dobrze jest poprawić metabolizm

Wiele kobiet, które stosują bardziej lub mniej restrykcyjne diety, po ich zakończeniu nie tylko wraca do dawnej wagi, ale często przybywa im dodatkowych kilogramów. Tak powszechnie znienawidzony efekt jo-jo jest efektem złego metabolizmu. W trakcie diety metabolizm spowalnia, a cały organizm przełącza się na tryb awaryjny. Ponieważ nie dostaje potrzebnej dawki energii, stara się zgromadzić jak najwięcej zapasów podejrzewając, że może dojść do sytuacji kryzysowej. My zaś od czasu do czasu dostajemy napady tzw. wilczego głodu, kiedy to komórki organizmu domagają się dostarczenia mu jak największej dawki energii. Wtedy rzucamy się na jedzenie i niewiele rzeczy jest nas w stanie powstrzymać. Z powyższych zdań wynika, ze to nasz metabolizm nie działa tak jakbyśmy to sobie życzyli. Trzeba go więc przyspieszyć. Warto na przykład zwiększyć ilość błonnika, który pęcznieje i daje poczucie sytości. Błonnik znajduje się w warzywach, zwłaszcza strączkowych. W odstawkę powinny pójść wszystkie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, cukry proste, alkohole. W zamian dobrze jeść produkty niesłodzone i niegazowane – naturalne.

Previous post Jak podkręcić swój metabolizm?
Next post Co przyspiesza metabolizm